Selasa, 22 Mac 2011

CORETAN HATI KECIL INI


Sumpah aku katakan,
Hati aku terlalu lembut, dan
terlalu mudah utuk tersentuh,
Aku cepat menangis.
cepat terasa dan cepat berputus asa.

Walaupun aku selalu marah-marah,
Tapi jauh di sudut hati,
Aku amat menyayangi semua orang,
di samping aku,
Kalau boleh aku nak jadi,
seorang sahabat dan rakan yang baik,
dan sempurna sekali,
untuk semua orang.

Tapi aku tahu,
tidak semua orang, sukakan sikap aku,
Semua orang tak memahami aku,
semua orang ingat aku bencikan diaorang,
Tapi jauh di sudut hati kecil aku,
Aku menderita sangat, setiap kali aku..
ingin memulakan bicara, aku takut,
Aku begitu takut..

Aku takut jika,
aku akan menyakiti dan melukai,
hati semua orang yang aku sayang..
Aku begitu takut untuk kehilangan semua orang,
di samping aku.

Bila aku diam, sebenarnya,
Aku sedang berduka dan menangis,
walaupun hati aku begitu sakit,
Aku cuba untuk menggembirakan,
Hati semua orang yang aku sayang,
Aku cuba untuk tersenyum,
walaupun ia hanya sebuah senyuman,
 paksa..

Aku cuba untuk melupakan semua,
dengan buat orang gembira.
Tapi kadang-kadang oleh kerana,
Untuk membuat hati aku gembira,
Pada waktu yang sama,
Aku mengores hati orang,
Yang aku sayang..

Biarlah..
Biarlah hati aku yang sakit,
dan terluka sekalipun,
Aku akan simpan segala-galanya di dlm hati.
Biarlah smpai akhir hayat aku,
Aku akan tanggung segala-galanya sendiri.
Walaupun begitu tersiksa sekalipun..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan